Wednesday, April 7, 2010

08042010 - I Hate Winter & Hotel Zum Goldenen Stern

Tukar tajuk sikit hari ni, pasai apa yang benci dgn Winter ni? Kan kat M'sia tak dak winter..! Pada yang pernah merasa winter tentu mereka juga sependapat dgn aku. Kat State dulu aku dah merasa betapa periknya winter, kali ni pon saling tak tumpah macam kat State dulu. Dah la pakaian kena pakai tebai2, aktivi luar yang agak terhad, kulit jadi kering dan mengelupas,itching, garu memang sedap la...end up habis pedih sana pedih sini. Nak mandi air panas, mmg ler best tapi lepas mandi lagi gatal, nak mandi air biasa pakai tak mandi ler..sejuk nak mampuih..! Lepas mandi habis kena lumuq body lotion satu badan, dah jadi macam pompuan dah aku lani..!
Nasib baik ler body lotion tak mahal sgt kat sini, ptg tadi balik class aku pi beli satu botol besaq, harga baru EUR1.19, pasni balik Msia mesti kulit aku jadi selembut kulit bayi...! hehehehe

Pemulaan hari yang kurang baik hari ni, masa dok breakfast kat cafe hotel pagi tadi , pemilik hotel mai kat meja kami then dia cakap lebih dengan english yang berterabur lebih kurang mcm ni :-
Pemilik Hotel: Guten Morgen gentleman-I have problems with room #36
Aku : Yes, that my room, what the probs that u have?
Pemilik Hotel: U cooking in ur room?
Aku: Yes, I Do..!
Pemilik Hotel: We need the charge u bcoz u make our curtain and wall dirty.
Aku: I don't think it too seroius.!
Pemilik Hotel: No...sorry i'm not good enough to speak english.
Aku: It's Ok, have a seat and let explain to me, slow and steady.
Pemilik Hotel: We need to charge u EUR100.
Aku: What...? Terus aku maki dlm Bahawa Malaysia..."Pondek betul la mat salleh keparat ni, curtain dgn dinding mercik kari ayam sikit pon nak charge aku sampai EUR100..!
It' to0 much..!!
Pemilik Hotel: No Sir, we need to repaint the wall, it take 3 days..cannot sale the room to guest..Toya lah...cat jenis apa yg sampai 3 hari baru nak kering..! and curtains need to replace, so that why we need to charge u EUR100.
Aku: Dan dgn Juah aku kata kat dia-Ok, Fine - prepare the bill, I'll settle all today. Terus aku cau..! Betul2 Nazi laaa..! Sikit macam tu pon sampai EUR100...!!!! Semua benda2 yang berlaku ni membuatkan aku lebih kearah utk nak tukar hotel ajer lepas aku balik dari France hujung minggu ni.
Aku terus angkat kaki dari cafe utk ke class, kat kelas mood tak berapa bagus hari ni, asyik menguap jer.! Perut aku tak berapa sedap hari ni, silap makan kut..! Pagi tadi dah masuk dlm kereta dah, terpaksa naik semula kat hotel bila perut memulas.! Asyik nak kentut jer hari ni...kiraan kasar aku, sepanjang hari ni tak kurang 60 kali aku kentut, purata 5 kali sejam..!!Peehhh terbanyak setakat ni aku rasa..! Mungkin sbb tiap2 hari breakfast makan telur kut..!Bau malas nak cakap ler, tapi nasib baik ada kawan2 yang pakat hidu seorang sikit, kalu tak teruk juga laa aku nak meghidu karbon monoksida seorang2.
Dah tahap kritikal dah aku ni dgn makanan2 yang disajikan masa tempat training, tiap2 hari kena ambil Vege, tadi dekat2 nak termuntah dah pon..! Esok aku plan nak bawa nasi and lauk aku sendiri, mcm2 aku pikiaq masa makanan depa tu nak masuk mulut aku, end up aku buang mcm tu jer..!Habis kelas tadi singgah supermarket sat utk beli body lotion, punya la susah nak cari coz kebanyakkan dlm tulisan Germany, pusing2 nampak seorang pompuan yang iras2 org Asean, terus tanya dgn dia, rupanya dia ni Filipino-dah 22 tahun dok Germany, kahwin dgn org Germany dan sekarang bermustautin kat sini. Dialah yang rekomen utk beli body lotion seperti diatas. Lepas tu balik ke hotel, terus aku jumpa dgn Mamat Pemilik Hotel dan minta bill, esok aku nak check out coz lepas kelas aku nak terus ke Paris, France..." An Evening in Paris" Hotel kat Paris pon dah confirmed. Malam ni aku masak nasi macam biasa, instant food Brahim aku tukaq cara masak hari ni, aku rebus pack dia dalam air panas, lepas tu terus tuang dalam nasi..Ok pulak..tak dak beza sangat pon bila kombinasi nasi putih,sambal bilis and kari ayam bersama dgn kentang masuk dalam perut aku. Lepas makan layan internet sat, letih betul hari ni..mungkin sbb aku bangun awal pagi tadi untuk mendobi pakaian2 aku yang dah seminggu tak dicuci. Nasib baik ler Winter, kurang berpelut kalu tidak mau pengsan sapa lalu tepi aku. Baju dgn seluaq tinggal sepasang jer lagi yang belum dipakai, utk pakai esok masa nak pi France.

Malam ni sentimental laa pulak, awat yang dok rasa SUNYI, SEPI....RINDU SUNGGUH KAT ANAK2 AND WIFE AKU...!
Yang ni special utk my Wife....SUE'z ....Miss u So Much...!

No comments:

Post a Comment