Saturday, April 3, 2010

03042010 - PRUM, GERMANY

Pagi ni breakfast kat hotel, kena charge 21 Euro utk breakfast yang pada aku tak seberapa sangat, apa sgt yg blh makan coz kebanyakkan berasaskan Ba*i. Tapi kat EU ni Dairy product mmg byk and murah, yang ni aku balun cukup2 punya.

Selesai breakfast terus ambil shuttle utk ke Hertz -Terminal 1 Frankfurt Airport. 10min dari hotel.Sampai jer kat Hertz...peehhhhh...nak tau apa kereta yang disediakan untuk aku..?JAGUAR ler bro...!!!

Tak pernah termimpi dalam hidup nak drive Jaguar, ambik kau...dah nak belagak sangat..! Alhamdulilallah, Syukur...Allah sentiasa memberi laluan mudah utk aku..Shukran...Shukran.
Lepas amik kereta, balik semua hotel untuk Check Out Steigenberger Hotel , panic juga aku masa mula2 nak drive Jaguar ni, mmg high end sungguh, main tekan2 butang jer...dari nak start engine sampai nak tarik hand break mmg auto semua...kira auto pilot ler.
Check out hotel then drive to Prum, kat sana nanti aku check in kat Zu Goldenen Stern Hotel. Jarak dari Frankfurt ke Prum lebih kurang 260km, kereta equipped dgn GPS so tak susah sangat ler utk nak drive.
Sampai kat Prum,macam pekan koboi jer tapi terletak kat tempat yg agak tinggi so cuaca kat makin sejuk ler..Aku pulak dok ingat kan dah nak end of winter so bawa ala kadar ajerlah pakaian winter ni...pehhh tak tahan bro, nak kena pi cari glove, loosen and lip glose ler...kulit dah start kering and gatal2 dah..! ni yang aku tak suka time winter ni.
Lepas jer check in perkara pertama yang aku buat adalah masak air, lapar bro sejuk2 ni...pekena maggie perasa tomyam dulu satu pack, pastu masak nasi pulak. Perut aku kalu tak masuk nasi mmg problems la..Stock makanan mmg byk yg aku bawa, siap ada rice cooker dgn electrical stove lagi..!Plan asalnya, lepas makan nak terus ke Paris, France coz aku ada masa 2 hari lagi sebelum training. 5 jam jer dari Prum utk sampai ke Paris. Hotel semua dah siap booked. Alih2 masuk jer dalam Jaguar, baru nak setup route..tengok2 FRANCE tak setup dlm system. Try to call Hertz semua tak response coz weekend depa tutup awai, cuba nak dapatkan bantuan dari pompuan yg jaga kaunter kat hotel, tapi sepatah haram tak reti English, dibantainya cakap Deutchland,jadi macam itik dgn ayam la. End up balik hotel escalated the issue to Hertz. Jadual perjalanan dah lari so kena cancel dulu utk ke Paris, Buat phone call utk cancel hotel, kepala pun dok pening sbb dok tak blh nak iut masa kat sini lagi, asal petang jer..mengantuk coz kat Msia dah malam. Letih campuq mengantuk campur sejuk campur pening, naik ke hotel semula..layan internet . Masak nasik..makan...rest sat...pastu keluaq ronda2 sekitar pekan koboi PRUM. Singgah kat convenince stall utk beli dairy product and sabun pencuci.

Selesai beli semua brg2, balik hotel...layan internet sat then ZZZZZZZZzzzzzzzzzz. Plan ke France terpaksa ditunda, esok hari Ahad, so kena keluaq jugak dari pekan Koboi ni, kalu tak bosan habis aku kat sini. Mana destinasi yang aku akan tuju..? Ikut perjalanan aku seterus esok.

No comments:

Post a Comment