Friday, July 23, 2010

Charity Car Wash

Aku dipilih mengetuai Persatuan Penduduk Kulim Perdana utk seisi 2010-2011, pemilihan dibuat dalam bulan March 2010. Bersama dengan 14 AJK yang kebanyakkan darinya merupakan kawan-kawan baik aku kat taman dan sudah tentulah satu kepala dengan aku so agak mudah untuk aku menerajui team ini. Cabaran amat besar utk aku and team dlm memimpin Persatuan, tahu ajerlah community yang 85% adalah bumiputra ni maka sama saja dimana2 tempat di Malaysia ataupun mana-mana organisasi yang dimonopoli oleh Melayu semestinya tidak lekang dengan pelbagai issues dan conflict..! Alhamdulilallah-team members aku really give more that 100% commitmment kepada aku utk memimpin persatuan. Di awal peralihan tugas, aku out station sebulan ke Europe dan kembalinya aku ke KP, kami start merencanakan pelbagai program dan penyusunan struktur persatuan. Perkara pertama yang kami lakukan adalah menggantikan security company baru setelah pelbagai issues dan complain mengenai company yang lama dan diikuti dengan pembinaan security post yang baru. Disebabkan kekangan kewangan, kami mencari fund sendiri melalui VVIP yang tinggal di KP dan kerja2 pembinaan di mulakan sebaik sahaja duit terkumpul mencecah RM2000. Acap kali aku akan panggil gotong - royong untuk kerja2 pembinaan, weekend dan weekdays pun tak terkecuali, kalau weekday kami akan lakukan pada malam hari.Alhamdulilallah-setelah hampir 2 bulan, post baru tersergam indah di main entrance KP. Kalau di tengok pada binaannya, tertulah paling kurang pun perlu ada RM10,000.00 tapi kami berjaya dirikan dengan kos separuh dari kos sebenar melalui gotong-royong dan some critical area we out source to 3rd party. Kami bawakan Program EON bank bersama pelanggan ke KP untuk residen mendapat khidmat nasihat kewangan dalam bulan Jun lepas disusuli dengan Projek Big Screen untuk final World Cup baru2 ni, siap lepak2 sambil makan soup dgn roti benggali lagi masa final baru2 ni. Dan yang terbaru-kami dalam perancangan utk menganjurkan " Family Day" pada 7 Aug 2010 ni, tapi kami kekurangan budget, untuk itu buat pertama kalinya berlaku di KP-kami menganjurkan CHARITY CAR WASH bagi mendapat fund bagi penganjuran Family Day nanti, planning dalam masa kurang dari 2 minggu maka agak kelam kabut sikit diperingkat awalnya, kami approach student2 Polytechnic & MSI yang menyewa di KP utk turut serta sebagai sukarelawan. Finally hari ini 24 July 2010, program tersebut berjaya dianjurkan dengan jayanya. Support dari residen KP sangat baik sekali. Kesibukkan kami bermula seawal tengah malam sebelumnya, signage/direction telah kami letakkan disetiap laluan dalam KP bagi memberi publisiti kpd program ini. Banner diletakkan seawal seminggu sebelum program. Setup lokasi dan kelengkapan sehingga jam 3am...Letih tu bro...! tapi disebabkan kemahuan utk melakukan maka semua tu hilang bila kami mampu buktikan Fund boleh dicari dengan pelbagai kaedah..! To all yang participate - Terima kasih daun keladi.
Gambar-Gambar Program:
630Pagi - 24072010

Lokasi program - Guard Post Kulim Perdana


830 am - 130 pm (Extended bila dapat good support dari Residen )

Students bersama dgn AJK Persatuan


Semburrrrrr.....!!!

The Ladies Polytechnic student

No comments:

Post a Comment