Tuesday, June 8, 2010

Pangkor Island - DAY 2

Hari ke-2 kat Pangkor dimulakan dgn pre-breakfast anak2 aku dgn snack....peeehhh, dari malam tadi tak habis2 dgn jajan/kudap2 jer dia orang 3 beradik ni, yang Awisy sampai sakit perut dek penangan snack & soda, mentang2 lah aku bagi blank cek kat depa..free flow utk semua makanan kegemaran dia orang..!! Dia orang bagi betul2 kaw punya..!!! Turun ke cafe untuk breakfast that provided by Carol Bay Resort.

Kusyuk menikmati hidangan breakfast.
Danial...paling tak suka bergambaq.

Plan pagi ni nak memancing, check dgn jockey hotel kat mana blh dapat umpan, the nearest adalah kat Pekan Pangkor, so aku kena ada transport ler utk ke sana. Memandangkan dah janji dgn anak2 aku utk mancing so kena ikhtiar gak ler. Nak naik shuttle round trip $20, so aku sewa jer motor kapcai kat depan hotel, 2 jam cuma $10., bawa hero2 aku jer lah pagi tu ke Pekan Pangkor. Lokasi yang dituju adalah Market pagi kat Pekan Pangkor, ada ler 4,5 gerai yang jual hasil laut, beli ikan kembung dan udang utk umpan memancing then terus kembali semual ke hotel. Tak sampai 30 minutes aku dah terpacak semual kat tempat menyewa motor kapcai tu, nak pi kemana pon tak tau dah, pulak tu anak2 aku dah tak sabar sangat dah nak mancing.Lepas hantar motor terus kami ke lokasi untuk memancing, ada satu teluk yang berbatu kat kawasan beach yang direkomen oleh tourist agent aku utk memancing, 20 minutes jalan kaki menyusuri pantai untuk kesitu. Maka bermulalah aktiviti memancing kami anak beranak.
Menyiapkan set utk memancing.
Pemancing Tegar....tekun sungguh kalau memancing...kalau suruh baca buka..macam2 alasan dok ada..!
Sue melayan Damia and Darwisy main pasir.
Dekat jam 12 tengahari sekoq ikan pun tak sudi menjamah umpan kami, air pulak makin tinggi tambah dengan matahari yang terpacak kat atas kepala so kami decided untuk stop mancing dan kembali ke hotel utk sambung kat kolam renang.
Makanan ruji Darwisy sepanjang berada kat Pangkor. Kedekut pulak tu...jangan harap nak share dgn sapa pon pack dia...yang hat orang dia nak...hat dia kedekut nak mampuih..!!!
Lepas puas mandi kat swimming pool, kembali ke bilik utk siap2 utk keluar lunch. Kami lunch kat satu gerai di hadapan Sandy Beach Resort... Mak oooiiiii...punya ler tak sedap....! anak2 yang tak berapa pandai menilai makanan pun cakap tak sedap, mak bapak dia pulak tak yah nak cakap ler...Aku menyumpah sepanjang masa..! Orang nak berniaga dia orang pun nak meniaga tapi masak memang totally failed. So for those yang datang ke Pangkor...hangpa jangan dok teringin pulak nak makan kat kedai ni..! baik makan maggie lagi berselera..!!!
Lepas lunch dgn menu yang macam hampeh tu kami kembali ke bilik untuk berehat dan petang tu sekali lagi turun ke kolam renang...anak2 aku ni memang spieces hantu air....tak cemuih2 dgn kolam renang..!! Setiap kali turun kolam renang mesti beli apa jer gadjet utk berenang kat satu convenience stall yang ada kat sebelah kolam tu...berpuluh ringgit spend kat situ, setiap kalu seorang beli yang 2 orang lagi mesti pon mau jugak...parah betul aku sepanjang berada kat sini..!! Dengan Darwisy langsung tak blh nak nego. kalau dia kata nak yang tu...memang kena beli ler..kalu tak mau satu resort tu dengaq suara dia jer lah..!! Bukan setakat menangis tapi siap nak sepak/tendang/tumbuk aku dgn mama dia....dengan siapa dia belajaq pun tak tau..!!! Anak made in America memang macam ni kut gamaknya..!!! Langsung tak makan saman..!
Danial dengan aksi terjun tiruknya.
Malamnya sekali lagi ke Restauran Seafood yang sama dgn malam tadi, cuma tukar menu jer..Orang ramai pulak mlm ni...dekat sejam tunggu baru dapat makanan..Budak2 pun dah tired sebab banyak main siang tadi..lepas makan sekali lagi menyusuri gerai2 tepi jalan sambil makan jagung rebus. Kembali ke hotel at 10pm utk tidur. Seronok sungguh aih kalau tiap2 hari macam ni...makan tidur..makan tidur...tak payah kerja, stay back sampai malam...weekend/odd hours support...terasa masa berlalu begitu cepat, esok dah kena kembali ke kehidupan yang stereotype.

No comments:

Post a Comment