Monday, May 3, 2010

29042010 - 03052010 : Back to Normal Routine

Salam to all,
First of all aku nak ucapkan Terima kasih kat semua yang sudi singgah kat personal blog aku ni, hit blog aku pon agak meningkat dengan ketara semasa aku kat Europe dulu, mungkin sebab ada perkara yang berlainan yang menarik pembaca untuk singgah lebih dari sekali,apa pun alasan dan tujuan untuk singgah kat blog aku-sebagai tuan tanah aku nak ucapkan Terima Kasih. Selepas hampir seminggu kembali ke tanahair tercinta BolehLand, aku kembali ke routine harian seperti sebelumnya untuk survival didunia yang kian mencabar ini. Hari pertama aku sampai, request dari anak2 utk hantar dia orang ke sekolah, what to do..walaupun mata berat nak buka tapi dek pemintaan anak2 terpaksa gak la ikut. 3 orang anak hantar ke 3 sekolah yang berlainan, terkejar2 aku untuk nak membolehkan semua sampai on time. Lepas settle anak2 & wife pulak cuti peristiwa so kita orang breakfast bersama kat kedai panel breakfast aku..Renjer Kilang Lama-pekena kueh teow goreng + nasi lemak + Radix Panas..Balik rumah sambung tiduq...Tengahari janji nak lunch dgn anak2 kat luar. Bermula jam 12noon aku kembali bertugas sebagai supir utk anak2 aku, dah janji dgn dia orang nak lunch kat luar hari ni. Lokasi lunch Din Ikan Bakar, Kepala Batas. Sebelum pi kesana singgah kat Secret Recipe utk jumpa gang2 dept. aku yang sedang lunch kat sana, singgah bagi souvenir utk setiap seorang. Semua sengeh sampai ke telinga sbb dapat T-Shirt & Key chain Eiffel Tower setiap seorang. Tinggalkan dia orang utk ke Kepala Batas, anak semua dah lapaq.Superb Lunch..! Menu : Ayam Bakar, Ketam Bakar, Daging Bakar, Gulai Bawal, Nasi Putih + Air nyok satu jar...Peehhhh..tambah nasi 2x..Aku rekomen utk sesiapa saja yang menggemari jenis yang bakar2 cuba try test kat sini..memang berbaloi...Harga pun tak ler mahal sangat. Lepas lunch terus ke Carrefour utk beli serba sedikit barang dapur, anak2 & maknyer punya la happy..dah sebulan tak keluar mcm ni. On the way balik singgah satu lagi kedai panel kami sekeluarga... Neshmala Hair Cut, aku and my hero Danial & Darwisy cut our hair with the same style..! Mudah...save budget and time...skin head..! Balik rumah semua keletihan, rest and relax. Malamnya kawan2 Taman mai rumah, bagi souvenir kat semua bahagian masing2..by 12 midnight go to bed coz esok dah nak kembali berkerja...huhuhuhuhuhuhu..Kejam betul boss aku..!
Friday 30042010 : Kembali ke office seawal jam 8am, sibuk disapa oleh kawan2. Terasa sekejap jer kat tempat kerja sebab kerap ke Smoking room, Pantry, Pit Stop dok entertain kwn2...pulak tu kat ker kena solat jumaat, so mcm kerja half day ler lah...Petang balik kerja terus amik2 anak dan kami balik ke Jerlun. Singgah dinner kat Nasi Lemak Batu 9, Jerlun...dah tak menarik sangat dah mcm mula2 depa buka kedai dulu...agaknya sbb dah popular sgt kut..! Quality dah tak jaga..! Sampai kat Jerlun around 930pm...ramai yang dok tunggu kami kat kampung rupanya, sekali lagi sibuk dok agihkan serba sedikit souvenir dari Europe.
Saturday 01052010 : Public Holiday- breakfast nasi lemak kat kedai kakak aku, lepas breakfast pi ke Nut ( Pekan Sehari kat Sungai Korok ), Wife & 2 orang kakak aku ikut, depa dok sibuk pilih tudung sampai aku naik bosan..lepak kat satu kedai jual cendol, sampai habis 2 gelas depa tak selesai lagi shopping...! Aku dok layan orang lalu lalang kat Pekan Nut, masa aku kecik2 dulu kalau mak aku bawa mai ke Pekan Nut, kira syok macam pi Kuala Lumpur nuuu...! Bukan mak aku beli apa pon utk aku, paling bagus pun Apom Balik...tu pun aku dah cukup syok dah...mai kat anak2 aku, dengar kata nak pi Pekan Nut, seorang pon tak mau ikut..! Anak2 generasi sekarang noooo....mana class pi Pekan Nut..!!!!
Damia a.k.a Girl dgn cousin...bab nak pose memang #1.Bakal pemandu F1 Malaysia Team suatu hari nanti.Like Father Like Son...?....I don't think so....!Nak cari ayam kampung, tapi tak dak stock pulak so terpaksa ler beli ayam bandar jer lah...Menu Lunch hari ni...Gulai tulang +daging, Ayam masak kicap & Kerabu Taugeh + Kerang. Ramai kakak2 dan anak2 buah aku kat kampung hari ni sempena meraikan kepulangan aku kut..! hehehe...tapi memang mcm tu laaa....kalu kami balik Jerlun mmg depa semua selalu balik sekali..tu yang buat anak2 aku syok tu...selalu dok ajak balik Jerlun..!! Panas sungguh aih kat Jerlun lani, lebih2 lagi aku kan baru balik dari Europe, so manalah nak boleh tahan sangat dgn cuaca panas ni..! hehehe...seharian dok kat kampung aku tayang perut aku yang berketak satu jer lah sepanjang masa. Lepas lunch apa lagi...tidur terbongkang kat anjung, bangun tiduq pekena nasi lagi seround...mak oiii....banyak sungguh aih aku makan hari ni.! Lepas makan siap2 utk nak balik semula ke Kulim.. Anak2 tak puas lagi dok kat kampung, tapi apa boleh buat esok depa dah nak kena kesekolah, so balik awal sikit ler...boleh depa rehat sikit.! Jam 830pm sampai kat Kulim Perdana.
Ahad 02052010 : Selepas selesai hantar anak2 ke sekolah, keluar brekafast dgn wife kat kedai panel kami..lepas tu aku kembali ke routine pagi ahad aku...main badminton dgn kawan2 kat Office...Fuuuhhhhh....semput bro...dah 6 minggu langsung tak bersukan..! walaupun tak pegang racket 6 minggu tapi performances pagi ni not bad lah..! Hantar wife pi Salon utk buat Facial then sekali lagi menyupirkan diri utk anak2 aku pulang dari sekolah, lepas lunch baru jer nak rest dapat phone call dari boss...Hampeehhhh...ada issues kat tempat kerja...aku baru jer nak terlelap kena masuk kerja pulak..! Tu lah harga yang aku perlu bayar bila dah ada Level 3 Equipment..! 4pm aku dah terpacak kat depan Intel...pukul 730pm baru selesai, balik terus pi Pasar Malam Kilang Lama utk beli dinner, anak2 dok tunggu nak dinner kat rumah. Memba aku Bob mai kerumah utk ambil brg2 pesanan dia, lepas dia balik jer terus dinner and langsung tertidur keletihan.
Isnin 03052010 : Replacement offday hari ni, so tak yah gi kerja lah...tapi bukan utk aku,cuma utk kawan2 aku dan boss aku jer...aku still kena kerja..huhuhuh...nasib baik wife dan anak2 pon pi sekolah so...walaupun tak sepenuh hati tapi dah kewajipan terpaksa ler memaksakan diri juga utk pi kerja..Lunch time keluar utk mengupirkan diri menjemput anak2 balik sekolah dan lunch bersama mereka, balik sat ke rumah utk shower and solat then pi kerja lagi..Huh...kalu tak dapat outstanding lagi tahun ni tak tau nak kata apa dah laaa..! Siapkan kerja till 530pm, balik kerumah sat keluar pulak hantaq Damia pergi Tution kat rumah cikgu dia kat Kulim Golf, then kami yang lain terus ke Pasaq malam utk beli dinner dan stock barang2 basah. Pukul 8pm wife gi jemput Damia dan aku pulak sibuk kat dapur...aik awat terkalih pulak..?Dak aih..! memang macam tu pun practise dia..kalau wife aku yang bersihkan semua tu...mau pukul 10pm lah baru siap...! Bagi kat aku half an hour semua dah settle dok dlm container dalam peti sejuk..! Hehehe..Lepas dinner anak2 and wife semua awal ke bed...keletihan semua...yang tinggal aku jer dok layan internet seorang2. Routine harian yang memang stereotype....aku perlu lakukan sesuatu utk menjadikannya lebih santai selepas ni..Tapi macam mana hah...? Until now aku belum lagi ketemu jawapan utk persoalan diatas..! Aku nak sgt situasi mcm staff2 kat tempat aku training baru2 ni ...masuk kerja jam 8am...terpacak pukul 5pm semua balik..! Weekend keluar hang out lupakan soal kerja sepenuhnya...teringin sangat aku nak buat mcm tu...tapi..????Boleh kah...?

No comments:

Post a Comment