Tuesday, September 7, 2010

Salam Aidil Fitri

Special dedicated to all my blog reader, especially kepada peminat aku. Actually aku ada 2 orang jer peminat, seorang tu wife aku -Sue dan yang seorang lagi office mates aku, dia ni India Kristian-nama dia Derrick,walaupun India tapi spieces mai belah Tikam Batu so Bahasa Melayu dia sangat baik, jadi tak dak masalah untuk dia nak faham corak penulisan aku. Tulah peminat blog aku...hehehehe...kira ok lah tu...! hahahaha, aku pon tak dak attention nak jadi public figure..!!! So, sempena Aidil Fitri yang akan menjelma sehari dua lagi ni, aku ingin mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf jika sepanjang aku membloging - ada tersentuh mana-mana pihak dan mendatangkan rasa kurang senang atas penulisan, pengucapan & tingkah laku aku selama ni, sebagai insan aku tak terlepas dari melakukan kesalahan dan kekhilafan yang mungkin mengundang rasa kurang selesa/marah/benci/dendam atau apa saja yang sama maksudnya. Setelah menghampiri sebulan menjalani ibadat puasa kita selayaknya untuk merasa bangga dengan kedatangan Eid Mubarak. So-Rayakanlah KEMENANGAN ini mengikut kemampuan dan kehendak anda, cuma jangan "Terlebih Sudah.."!!!
Aku- tahun ni turn raya kat Pahang, cuti pun agak panjang jugak raya ni-dapat total 11 hari termasuk public holiday. Awal pagi satgi ~200am aku akan bertolak Jengka 20, Pahang Darul Makmur, akan berada disana sehingga hari Isnin kemudian kami sekeluarga akan ke negeri Hang Tuah MELAKA untuk menyambung cuti raya dan sebagai reward kepada Danial & Damia yang berjaya berpuasa penuh untuk ke sekian kalinya lagi Ramadhan ini. Kami akan berada 3D 2N kat Melaka dan akan transit kat KL sehari sebelum bertolak balik ke Kulim dan seterusnya kembali sekejap ke Jerlun untuk habiskan cuti hujung minggu di sana. Kita hanya merancang, Allah SWT yang akan menentukannya, semoga segala perancangan kami akan dirahmati di dipermudahkan segala urusan nanti. Insya-allah. Last but not least - SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI - MAAF ZAHIR & BATIN untuk semua yang meraikannya nanti. Terima pantun Raya dari aku...

Anak Pak Mamat di cucuk duri

Di cucuk oleh anak Pak Jali

Puasa penuh raya Aidul Fitri

Kalau tak penuh, rayalah Deepavali


Deepa oli paravathum.!

Inbam yendrum pongathum.!

Selvam yendrum peregathum.!

Amaithi yendrum nilaikhatum.!

AIDIL FITRI SIRAKATHUM, AIDIL FITRI NAL VALTEKAL...

(Derrick nanti hang tolong translate sat...hahahahaha)


Ampun dan Maaf apa yang Terkhilaf

Mohon halalkan apa yang termakan

Semoga dalam menjalani sirah

Kita kembali kepada FITRAH


Raya di nanti-nantikan

Anak bulan di cari-cari

Nak tunggu apa lagi...

Dah sampai masa kita nak ber happy-happy..!!!!

** Sireh pulang ke gagang...anak Jerlun beraya di Jengka **

No comments:

Post a Comment