Friday, March 19, 2010

Sehari Di Zoo Taiping

Cuti sekolah datang lagi, masa utk bersama dgn anak2.Mcm dah menjadi trend-asal cuti sekolah jer mesti kena pergi jalan2. Kalau masa aku kecik2 dulu..Cuti sekolah adalah masa untuk bangun tiduq lewat, tengok TV sampai lewat malam, main dari pagi sampai petang, balik rumah utk makan jaa..seingat aku tak dak ler pulak emak aku bawa pergi jalan2 pon....kalu ada pon jalan pi makan kenduri adalah..! Dunia dah berubah, kehidupan alam kanak2 aku tak sama dgn generasi anak2 aku sekarang. Kalau cuti sekolah jer mesti nak kena bw bercuti,kalau tak cuti sekolah tak lengkap tanpa bercuti kemana2 destinasi.! Mungkin betul juga demand dia orang,asyik terperap kat dlm rumah & tgk TV jer, mananya tak bosan..! mana ada sungai nak terjun tiruk, nak main gerek depan rumah pon susah..kereta lalu lalang laju bukan main..alih2 dok terperap jer lah dlm rumah.
Sebagai tanda penghargaan pada BOY yang jadi penyelamat Awisy baru2 ni, maka dia diberi pilihan utk memilih lokasi percutiaan, so tak lain tak bukan ZOO ler yg dipilihnya, Selasa 15/March/2010 seawal 800am kami sekeluarga meninggalkan Kulim Perdana utk ke Zoo Taiping.Aku sengaja memilih laluan belakang memandangkan kami bertolak awal. Melewati kawasan Ahli Parlimen yang baru beralih arah dari PKR ke BEBAS, Kami singgah menikmati sarapan pagi disebuah gerai dikawasan TERAP. Nasi lemak berserta Radix sebagai alas perut pagi tu. Selesai bersarapan, kami meneruskan perjalanan ke Bandar Baru dan memasuki PLUS hi-way utk meneruskan perjalanan ke Zoo Taiping. 1000AM terpacak-dah dok kat parking Zoo. Parking pon senang dpt coz blh kira dgn jari jer,pagi2 Selasa ni-berapa kerat jer nak ke Zoo walaupun cuti sekolah. Satu keputusan yg tepat mai weekdays. Ticket Adult $12, Child $8 with unlimited TRAM ride. Mmg worth it ler, anak2 aku balun 2,3 round ride keretapi Zoo. Sedikit gambar2 kenangan masa kat Zoo Taiping...

Pose untuk mengelakkan dari nampak ke"boroi"an
Dah pandai bergaya anak2 aku ni
Bersama dgn Badut Zoo kat Zoo Sentral
Sebijik belon sehinggit, 3 bijik 3 hinggit-still OK lagi ler
Cemoieh nak train depa ajak tawaf pulak daaaaa...ikut jer laaaa
# 1 Dad...? No.......huhuhuhuhuMerajuk nak main kat playground yg berlumut dan kotoq..! Mula2 ajak naik train, pastu ajak jalan2..then lepas tu dia nak naik kuda ler pulak..!!
Dengan mak andeh berlatar belakangkan Gajah Malaysia
Selepas tawaf dua tiga pusingan, bertolak balik -kali ni guna PLUS Hi-way, depa nak makan Pizza pulak, singgah Juru Auto City.




By 530pm sampai rumah..overall, satu perjalanan yg enjoy dan santai.

No comments:

Post a Comment